21.1 C
Delfzijl
13 juni 2021 20:28

Flinke impuls voor Toerisme en Recreatie in gemeente Eemsdelta

spot_img

Eemsdelta – Nationaal Programma Groningen heeft een substantieel bedrag beschikbaar gesteld voor het project ‘Aanpak Toerisme en Recreatie’ in de gemeente Eemsdelta. Hiermee zet de gemeente in op een stevige promotie van het gebied. Maar ook op toeristisch ondernemerschap en het opleiden van jongeren op het mbo. De uitvoering wordt gedaan door Stichting Top van Groningen. Het betreft een project van drie jaar, waardoor Eemsdelta een enorme stap voorwaarts kan maken om de regio een flinke toeristische impuls te geven en de toeristische ondernemers een podium te bieden.

Met dit project gaat Top van Groningen samen met de gemeente Eemsdelta en de toeristische ondernemers een professionaliseringsslag maken in de promotie van het gebied. Stichting Top van Groningen/VVV Eemsdelta is sinds 2011 dé toeristische marketing- en promotieorganisatie voor de regio Eemsdelta en voert de toeristische taken uit voor de voormalige gemeenten en nu voor de nieuwe gemeente Eemsdelta. Met de financiële bijdrage van het NPG zet ze in op een projecten die na drie jaar geld gaan opleveren. Op deze wijze realiseert Top van Groningen een gezonde toekomstbestendige bedrijfsvoering. Dit is conform het businessplan dat Top van Groningen midden 2020 op advies van de toenmalige gemeenten (Appingedam, Delfzijl en Loppersum) samen met het Ondernemershuis Noord-Groningen heeft geschreven. Dit plan vormt ook de inhoud van de NPG aanvraag. Het NPG zet in op Leefbaarheid. Het programma sluit hier op aan en zet in op het verbinden van  ondernemers, toeristen, jongeren en inwoners.

Het geld is voor drie jaar beschikt. In het projectplan zijn een vast aantal projecten omschreven, die in nauwe samenwerking met toeristische ondernemers in de regio inhoud gaan krijgen en vormgegeven worden. Het betreft onder andere het ontwikkelen van een eigen glossy magazine voor de regio en een nieuwe webomgeving conform het platform van Marketing Groningen. Het doorvertalen van de nieuwe Merkstrategie Eemsdelta in alle uitingen van Top van Groningen staat hierbij centraal. Daarnaast wordt krachtig ingezet op het professionaliseren en uitbouwen van de afdeling arrangementen en de evenementencommunicatie en – promotie. Het ontwikkelen en digitaliseren van routes maakt tevens onderdeel uit van het programma. Speerpunten zijn ook het uitbouwen van de VVV Infoshops en Toeristisch Informatie Punten tot inspiratiepunten en het opzetten van een professioneel gidsenteam ten behoeve van het gastvrijheidsconcept. Top van Groningen ziet daarnaast ondernemersactivatie (het actief en nauw samenwerken met toeristische ondernemers) als onmisbaar voor het slagen van het gehele project. ‘Zonder hen valt er niets te vermarkten’, aldus Rens Kalsbeek, directeur Top van Groningen.

Wethouder Pier Prins (recreatie en toerisme) is blij met de toekenning van het geld. “Onze regio is een parel! De omgeving is mooi, er is hier veel te zien en te doen. We willen samen met ondernemers toerisme en recreatie toekomstbestendig maken. Er met elkaar voor zorgen dat dit gebied bekend en geliefd wordt als vakantiegebied. Met het geld kunnen we nog meer inzetten op goeie marketing, samenwerking en professionalisering”

Volg ons op

11,203FansLike
1,424VolgersVolg
5,255VolgersVolg
1,432AbonneesAbonneer
DierDier
Mode 2021Mode 2021
AutoAuto
KlussenKlussen
Design en lifestyleDesign en lifestyle
WonenWonen
TuinTuin

Populaire berichten