Delfzijl – Burgemeester Gerard Beukema en voorzitter Fester Oosterhuis hebben de Uitvoeringsovereenkomst van de nieuwe Handelsvereniging Delfzijl Het Dok ondertekend. Het afgelopen jaar is door ondernemers in Delfzijl hard gewerkt aan het samenbrengen van diverse ondernemersgroepen in het centrum van Delfzijl. Hierdoor is de nieuwe Handelsvereniging Delfzijl Het Dok tot stand gekomen. Per 1 januari 2021 houdt Stichting Marketing Delfzijl op te bestaan.
Bijdrage voor reclame
De gemeente heft reclamebelasting in het centrumgebied en stelt deze ook weer beschikbaar als bijdrage voor reclame. Deze bijdrage gaat als inkomsten naar Handelsvereniging Delfzijl Het Dok. Hiervoor is een Uitvoeringsovereenkomst opgesteld. De Handelsvereniging heeft samen met Top van Groningen een marketingplan opgesteld om samen uit te voeren.
Nog beter op de kaart zetten
Burgemeester Gerard Beukema: “De ondernemers van Delfzijl hebben keihard gewerkt om dit mogelijk te maken, ik waardeer het enorm dat ze zich zo inzetten en samen kijken hoe ze de gemeente en alles wat we te bieden hebben nog beter op de kaart kunnen zetten. Vooral in deze bijzondere tijden hebben we elkaar nodig en moeten we samen kijken naar de mogelijkheden. De nieuwe gemeente geeft ook kansen om de samenwerking met de handelsverenigingen in Appingedam en Loppersum nog meer op te zoeken”.
Zielsgelukkig in Delfzijl
Het marketingplan bevat onder andere een inspirerende campagne, een gedegen marktbewerking en evenementencommunicatie die de doelgroep de directe omgeving laat (her)ontdekken en anders laat beleven. Met als doel het optimaal ondersteunen van ondernemers in de vrijetijdseconomie maar ook gelieerde ondernemers om zo bij te dragen aan het herstel van de economische activiteit in Delfzijl en omgeving. De campagne Zielsgelukkig in Delfzijl; hier heb je de ruimte om jezelf te zijn is inmiddels gestart. Met deze campagne kunnen ondernemers op ludieke wijze zichzelf en hun producten laten zien.