fbpx
12.6 C
Delfzijl
woensdag 30 september 2020
Home Algemeen Nettie #VirtueleThuiszorg opent deuren nieuw welzijnscentrum in Delfzijl

Nettie #VirtueleThuiszorg opent deuren nieuw welzijnscentrum in Delfzijl

Delfzijl – Woensdagmiddag werd onder het toeziend oog van politici, zorgprofessionals en inwoners uit Noordoost Groningen de deuren van het nieuwe welzijnscentrum aan de Landstraat in Delfzijl officieel geopend.

Emme Groot, voorzitter van de Economic Board Groningen, gaf aan trots te zijn ‘deze belangrijke voorziening voor zijn vergrijzende regio te ondersteunen’. Voor de medewerkers van het Welzijnscentrum was het bovenal een enorme stimulans om de komende jaren nog veel meer mensen uit Noord-Nederland en ver daar buiten aandacht, rust en veiligheid te bieden.

Tijdens de opening van het nieuwe Welzijnscentrum in Delfzijl gaf een aantal klanten van het eerste uur aan dat het Welzijnscentrum hun zelfvertrouwen heeft verhoogd. Vanuit het Welzijnscentrum maken de welzijnscoaches beeldcontact met klanten en worden afwijkingen in gezondheidsdata gesignaleerd. ‘Ook geeft het veel rust dat het zorghorloge alarmeert als ik bewusteloos ben’, aldus een van de klanten.

Robotrollator Lea
Tevens werd er ook een demonstratie gegeven van robotrollator LEA (Lean Empowerment Assistent). De robotrollator beschikt onder meer over sensoren en camera’s en kan autonoom rijden. De robotrollator is ontwikkeld door Robot Care Systems en wordt sinds kort ook door Virtuele Thuiszorg Nederland ingezet. De rollator is sinds woensdag op de markt, de vestiging in Delfzijl ontving het eerste exemplaar uit handen van Maja Rudinac.

Minder eenzaamheid en een veiliger gevoel
Het Welzijnscentrum is een fysieke mijlpaal voor Mobilecare het moederbedrijf van Nettie en Virtuele Thuiszorg. Patrick Landsman, managing director Mobilecare: ‘Een jaar geleden hadden we de ambitie om mensen in een kwetsbare met Nettie #VirtueleThuiszorg iedere dag opnieuw een duwtje in de rug te geven in hun welzijn. ‘

‘Met gepaste trots durven we te stellen dat we onze doelstellingen gehaald en overtroffen hebben. Dagelijks horen we dat klanten zich iets minder eenzaam voelen, meer gestimuleerd worden ‘mee te doen’ en zich veiliger te voelen in hun eigen huis. Vanuit het nieuwe Welzijnscentrum gaan we nog meer mensen helpen en bieden we hen nog meer mooie diensten.’