Nederland – Er is voor ieder bedrijf wat graag online goed vindbaar wil zijn geen ontkomen meer aan, SEO is belangrijker dan ooit. Vaak gaat het er dan ook niet om wat je allemaal opschrijft of aanbiedt, zolang je website maar goed vindbaar is voor de bekende zoekmachines. Al is dit misschien een beetje overdreven, want uiteindelijk gaat het natuurlijk altijd om een combinatie van goede vindbaarheid en kwaliteit. Omdat de zoekmachines steeds slimmer worden en alles kunnen doorzien, kom je als website ook niet meer weg met alleen met slechts een pagina die is geoptimaliseerd voor SEO. De inhoud wordt steeds belangrijker.
De belangrijkste onderdelen van SEO
Het kan goed zijn dat je een goed product hebt, of een dienst die echt iets toevoegt, maar niet veel weet van online zoekmachines en hoe deze je kunnen vinden. In dat geval kan een linkbuilding bureau als AWISEE een echte uitkomst zijn. De expertise van SEO specialisten kan je online net dat zetje extra geven en dat zorgt dan weer voor meer bereik en uiteindelijk een hogere omzet. Om je alvast een idee te geven van wat er het meest belangrijke is aan SEO, zie je hieronder een aantal essentiële onderdelen.
Content of inhoud
Er wordt wel vaker geroepen dat content enorm belangrijk is. Dat is een van de weinige dingen die voor SEO optimalisatie eigenlijk altijd zo gebleven is. Maar omdat de zoekmachines steeds geavanceerder worden, pakken ze er makkelijker inhoud uit die op het eerste gezicht heel goed lijkt, maar eigenlijk niets vertelt. Daarom is het erg belangrijk om content te creëren die echt goed is en waar mensen wat aan hebben. Dit zal enorm helpen om hogerop te geraken in de zoekresultaten.
Goede backlinks
We hadden het eerder al even over een linkbuilding bureau, en het inschakelen hiervan kan enorm behulpzaam zijn wanneer je kwalitatief betere backlinks wil. Echte deskundigen weten hoe ze deze kunnen verkrijgen en zorgen er dus over het algemeen voor dat je website op den duur stukken beter vindbaar zal zijn. Door naar andere pagina’s te linken met een hoge autoriteit wordt er meestal snel een hogere positie in de zoekresultaten bereikt.
Een zo relevant mogelijke website
Inmiddels zijn de zoekmachines zover ontwikkeld dat SEO vooral gebaseerd is op de relevantie van een website. Wanneer deze dan ook totaal niet relevant is, heeft dat als gevolg dat het slechter gevonden kan worden. Vaak gaat het daarbij om een specifieke zoekterm, maar in sommige gevallen kan het ook om meerdere relevante termen of zoekopdrachten gaan. Des te beter alle inhoud en alles wat er op de website wordt weergegeven hierbij aansluit, des te beter de vindbaarheid wordt.
Passende titels
Dit wordt nog weleens onder het tapijt geschoven, maar de titels van pagina’s zijn van ongekend belang. Deze helpen bijvoorbeeld Google om te bepalen voor welke zoekresultaten een pagina of website relevant is. Daarom is het belangrijk om veel tijd te steken in de juiste paginatitels en ook in de koppen die je op een pagina gebruikt. Ook de omschrijving speelt een grote rol.
Web design
Een goed ontworpen website past zich aan bezoekers aan die met verschillende apparaten binnenkomen. Nu is dit vandaag de dag ook wel een must, gezien de vele mobiele bezoekers. Een ander belangrijk onderdeel van het ontwerp van een website is dat deze licht en gemakkelijk werkt. Dat wil zeggen dat alles overzichtelijk is, er geen ontzettend lange laadtijden zijn en alles gewoon naar behoren werkt. Maak het dus vooral niet te moeilijk allemaal.
