maandag 27 september 2021
19.9 C
Delfzijl

Twitter marketingstrategieën op Sociale Media: Bewezen tactieken om het publiek op Twitter te vergroten

spot_img

Nederland – De manier om veel mensen te bereiken met Twitter posts is het hebben van een groot aantal trouwe volgers. En die krijg je niet zomaar. Het is belangrijk dat de mensen een verbondenheid voelen met de posts. Het gevoel van gemeenschap kan worden versterkt door:

  • met aandacht te luisteren naar het publiek, wat vinden ze interessant?
  • te reageren op commentaar
  • het publiek te betrekken bij de posts
  • volgers vragen te stellen
  • dankbaarheid te tonen
  • juist om te gaan met kritiek

Op deze manier creëer je een echte band, waardoor je publiek sneller de neiging heeft terug te keren naar de pagina.

Een gevoel van autoriteit
Mensen zullen sneller Twitter accounts volgen als deze al een groot aantal volgers hebben. Dit komt omdat je door het hebben van veel volgers autoriteit uitstraalt. “Als al die mensen dit Twitter account volgen, dan moet er wel iets interessants gedeeld worden!” Mensen vertrouwen op het beoordelingsvermogen van andere volgers en zullen hierdoor sneller kiezen om ook te volgen. Voor het snel vergaren van meer volgers kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van de service Volgers-Kopen.com. Op websites als deze kunnen verschillende pakketten van volgers worden aangeschaft om de status snel omhoog te krikken.

Tweets uitlichten
Tweets kunnen ook worden weergegeven aan mensen die niet het Twitter account volgen. Tegen een prijs kan de tweet worden uitgelicht. Hiervoor is het belangrijk een tweet te kiezen die voor iedereen interessant is. In het profiel is er een optie om deze tweet uit te lichten, waarbij zelf gekozen mag worden voor een passend budget. De voortgang van deze promotie cyclus kan vervolgens gecheckt worden onder Tweetactiviteit. Als de tweet iemand erg aanspreekt, is er een kans dat er ook naar de andere tweets wordt gekeken.

Ken het Twitter publiek
Volgens Statista komt het grootste deel van het Twitter publiek uit de Verenigde Staten, zijn de meesten tussen de 18 en 49 jaar, overwegend mannelijk en hoog opgeleid. Door aan te passen aan deze doelgroep, zal er sneller interesse worden gewekt. Het is bijvoorbeeld slim om posts in het Engels te schrijven en op grammatica te letten, dit is iets wat hoog-opgeleid publiek vaak belangrijk vindt. En zelfs als de doelgroep voornamelijk vrouwen betreft, kan de content zo worden geschreven dat het ook voor mannen interessant is.

What’s new?
Het nieuws en de actualiteiten krijgen vaak veel aandacht op Twitter. Door middel van hashtags komt men sneller bij de tweets hieromtrent. Om content toegankelijk te maken voor een breder publiek kunnen deze hashtags worden gebruikt in tweets. Zo wordt er een brug geslagen naar het Twitter account en dit zou ook interesse kunnen wekken voor de rest van de content. De trends die gebruikers van Twitter zien zijn vaak afhankelijk van de locatie die ze hebben ingesteld. Daarnaast worden er willekeurige trends getoond in binnen- en buitenland. Door in te haken op de trending topics krijgt men dus veel bekijks. Dit kan bijvoorbeeld gedaan worden door het gebruik van hashtags. Als men dan zoekt op een bepaalde hashtag, zoals #EKwinnaar, dan zal deze tweet getoond worden.

Post regelmatig
Een vast publiek vindt het fijn om te weten wanneer er gepost wordt. Zo kunnen ze dit incorporeren in hun dag en weten ze wanneer ze weer wat nieuws kunnen verwachten. Een vaste groep van volgers die komen kijken op de pagina, kan behouden worden en er is de mogelijkheid voor de volgers om een ritueel te creëren (“Elke ochtend om 9 uur kijk ik even naar een post van …”). Trouwe volgers zullen ook sneller aan het Twitter account denken omdat ze er vaak aan worden blootgesteld. Dit is de kracht van herhaling. Om tweets te plannen kan er gebruik worden gemaakt van tools, zoals bijvoorbeeld HootSuite. Door vooraf posts in te plannen op tijden dat de meeste twitteraars online zijn, wordt de kans vergroot om het publiek te bereiken.

Influencers en bekende personen
Het in gesprek gaan op pagina’s van personen met veel volgers, zoals Influencers of bekende Nederlanders, kan ook meer aandacht genereren voor een pagina. Door in de antwoorden duidelijk te staan voor het thema van de pagina, weet het publiek meteen waarvoor ze kunnen komen kijken. Een eigenaar van een kledingzaak kan bijvoorbeeld reageren op de pagina van een model: “onze rode jurk zou je goed staan!” of “Wat een mooie handtas! Die zou goed staan bij dit kledingstuk uit onze zomercollectie.” Als de persoon in kwestie hier ook nog op reageert, wordt dit gezien door alle volgers. En wie weet, krijg je wel een volger toch!

Hou het kort
Op Twitter kun je in 140 tekens een bericht overbrengen. Toch blijkt uit onderzoek dat kortere berichten, van ongeveer 100 tekens, op Twitter meer aandacht krijgen. Bovendien blijft er dan ruimte over voor een Retweet. In plaats van gebruik te maken van de Retweet knop, kopiëren mensen namelijk vaak berichten voor een Retweet, zodat ze hier hun eigen commentaar kunnen zetten. Bij het gebruik van links in de tweet kunnen deze worden verkort, zodat het minder tekens in beslag neemt. Toch is het beter om zo min mogelijk afkortingen te gebruiken. Vooral als het publiek niet weet wat de afkortingen betekenen, kan dit onprofessioneel overkomen

Kies voor een geschikte naam
BIj een professioneel account is het kiezen van een juiste naam belangrijk voor het publiek. Als iemand op zoek gaat naar advies over een operatie zal deze waarschijnlijk eerder kiezen voor een naam als DrAnderson, dan voor xo-bloemenmeisje-ox. Veel mensen gebruiken gewoon hun echte voor- en achternaam, voor het opbouwen van naamsbekendheid. Het is hierbij handig om je af te stemmen op de doelgroep. Voor tieners spreekt de naam xo-bloemenmeisje-ox namelijk misschien juist wel aan.

Geen reclame platform
Het promoten van een bedrijf op Twitter is zeker mogelijk en daar is ook de ruimte voor. Teveel reclame kan echter voor verveling en irritatie zorgen, wat juist kan leiden tot minder publiek. Probeer het dus af te wisselen met ander soort tweets, zoals een relevant wetenschappelijk stuk voor de doelgroep of een retweet van een van je volgers. Of kies voor meer persoonlijke tweets, zoals de geboorte van een baby of het trouwen van een van de werknemers. Hierdoor raken volgers meer betrokken bij het leven en zien ze de menselijkheid achter het bedrijf.

Maak je pagina aantrekkelijk
Het oog wil ook wat! Ervoor zorgen dat de profielfoto en omslagfoto mensen aantrekt kan al zorgen voor meer publiek. Een leuke, professionele foto van jezelf doet het vaak goed en maakt het persoonlijker. Ook een mooi logo van het bedrijf of een bedrijfs-gerelateerde stockfoto doet het goed. WIl je niet betalen voor stockfoto’s? Op websites zoals Pixabay is het mogelijk om gratis prachtige stockfoto’s uit te kiezen om te gebruiken als omslagfoto. Zelfs de achtergrond van de pagina kunnen bewerkt worden. Laat de artiest los!

Een duidelijke bio
De bio geeft ruimte voor een korte introductie en een overzicht van de twitter pagina. Ook kunnen hier eventuele prijzen en referenties geplaatst worden. Om een bio wat op te leuken, is het mogelijk om emoticons erin te zetten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van een plant-emoticon voor een Twitter over veganistisch eten of ondersteun de vermelding van een favoriete hobby met een voetbal emoticon. Verwijzen naar een andere relevante website wordt hier ook vaak gedaan, zoals een webshop of een bedrijfspagina.

Volg ons op

11,203FansLike
1,424VolgersVolg
5,289VolgersVolg
1,432AbonneesAbonneer
Design en lifestyleDesign en lifestyle
DierDier
TuinTuin
Mode 2021Mode 2021
KlussenKlussen
AutoAuto
WonenWonen

Populaire berichten