Delfzijl – Top van Groningen heeft in Delfzijl twee nieuwe Toeristische VVV Infopunten ingericht bij de HEMA en het Eemshotel. Op beide locaties staat vanaf vandaag een paneel met een ruime keuze aan toeristisch foldermateriaal. De locaties zijn gekozen vanwege de goede bereikbaarheid en zichtbaarheid; in het centrum van de havenstad waar veel winkelend en bezoekend publiek aanwezig is, én nabij het dit najaar in te richten Zeestrand. Met de in gebruik name van de twee extra informatiepunten is Delfzijl beter voorbereid op de te verwachten toestroom van bezoekers/toeristen naar onze regio.
Wethouder Hans Ronde heeft de symbolische openingshandeling verricht. Ronde: ”We zetten als gemeente extra in op het actief bereiken van het bezoekend publiek. VVV Delfzijl zit op een hele mooi publiekslocatie in het MuzeeAquarium met meer dan 20.000 bezoekers per jaar. Met de realisatie van de twee nieuwe punten wordt goed voorzien in het gedegen informeren van meer mensen die Delfzijl bezoeken”.
Reinier Doornbos, directeur/eigenaar HEMA Delfzijl, stelt de ruimte voor het Infopunt gratis ter beschikking. Doornbos: “We hebben er bewust voor gekozen om het paneel nabij de koffie corner te plaatsen. Goed bereikbaar en zichtbaar. Voor veel bezoekers is de koffiecorner van de Hema vaak de plek om een bezoek aan Delfzijl te beginnen”.
Het paneel in het Eemshotel is direct bij de ingang geplaatst, makkelijk te bereiken zonder direct het restaurant in te hoeven lopen. Dit is in deze tijden waarin er nog steeds maatregelen zijn, zij het steeds soepeler, vanwege het coronavirus, wel zo prettig. Bert Boer, eigenaar Eemshotel, vindt het een mooie aanvulling op de entree van het hotel / het restaurant en stelt de ruimte voor het Infopunt graag gratis ter beschikking: “We kunnen op deze manier beter onze hotelgasten informeren, maar zeker ook passanten die komen voor een hapje eten of voor een kop koffie kunnen direct kennis maken met wat er te beleven is in Delfzijl en regio. Uiteraard is een consumptie niet verplicht, maar ongetwijfeld zal het bij mooi weer verleidelijk zijn om de folders alvast even door te nemen op het terras”.
Directeur Rens Kalsbeek van stichting Top van Groningen ziet de realisatie als een mooie aanvulling op het pakket van diensten van de VVV aan bezoekers en toeristen. “Op deze wijze hebben we tevens een hele mooie samenwerking met ondernemers. Een sterke binding tussen ondernemers en Top van Groningen is van groot belang om het toeristische aanbod in de regio goed in de markt te kunnen zetten”.