Delfzijl – Op 13 juni opent Delfzijl haar deuren voor een groot aantal bezoekers tijdens het vierdaagse evenement DelfSail. Bezoekers uit Eemsdelta, Groningen, heel Nederland en mogelijk zelfs daarbuiten zullen naar Delfzijl komen om te genieten van prachtige schepen, optredens en festiviteiten. Marketing Eemsdelta, actief als Visit Eemsdelta, ziet DelfSail als een uitgelezen kans om bezoekers te laten zien wat de regio Eemsdelta te bieden heeft op het gebied van toerisme en recreatie.
“We presenteren ons met een prachtige promotietent en promotievideo’s op alle schermen op het
evenemententerrein,” zegt Edwin van der Woude, directeur van Marketing Eemsdelta. “Maar met al het
visuele spektakel kan het moeilijk zijn om de aandacht van de bezoekers te trekken. Daarom hebben we
een speciale aanpak bedacht.”
Tijdens DelfSail kan elke bezoeker van 18 jaar en ouder meedoen aan een online verloting van een E- sloep ter waarde van ongeveer 10.000 euro. Deelname is alleen mogelijk als men instemt met het gebruik van het e-mailadres voor promotionele doeleinden. “We mikken erop dat 10% van de bezoekers meedoet aan de verloting en dat we zo’n 30.000 e-mailadressen verzamelen,” zegt Van der Woude.
De kosten van de deels gesponsorde E-sloep lijken hoog voor promotie van Eemsdelta, maar zijn zeer acceptabel. Zoveel emailadressen geven ons de mogelijkheid om veel mensen na het evenement op de hoogte te houden van andere evenementen en alles wat Eemsdelta te bieden heeft.
Zo kunnen mensen ontdekken wat onze mooie regio te bieden heeft en terugkomen of er vaker op uit te gaan. Hiermee kunnen ondernemers in heel Eemsdelta ook na het evenement profiteren. De verzamelde data worden ook gebruikt voor publieksonderzoek. Aan de hand van de postcodes van de deelnemers kan bijvoorbeeld een analyse worden gemaakt van de herkomst van de bezoekers aan DelfSail.