Delfzijl – Maandag 16 november is de nieuwe campagne ‘ Zielsgelukkig in Delfzijl’ van start gegaan. Wethouder Hans Ronde van gemeente Delfzijl verzorgde de aftrap vanuit het Stationsgebouw, de toegangspoort naar het hart van Delfzijl. De campagne richt zich op ondernemers en inwoners en heeft als doel het imago van Delfzijl te versterken en de trots van inwoners op hun stad te vergroten. Vier ondernemers uit Delfzijl spelen de hoofdrol in de nieuwe promofilm die havenstad Delfzijl van een verrassende kant laat zien. Zowel qua ondernemerschap als markante plekken in Delfzijl. Zij laten zien dat Delfzijl er mag zijn, dat geluk dichtbij te vinden is.
De campagne bestaat uit een centrale promofilm en vier losse video’s die het pure, ambachtelijke en culinaire aanbod van ondernemers in Delfzijl onder de aandacht brengen. Ondernemers Sytha van Sytha Spijkergoed, Alwin van Brasserie Ziel, Erik van Maalwerk Koffie en Bert van het Eemshotel vertellen trots hún verhaal. Ze nemen de bezoeker daarnaast mee naar de mooiste plekken in Delfzijl en delen hun geluk met inwoners door middel van verhalen en aantrekkelijke online acties via de campagnewebsite www.zielsgelukkigindelfzijl.nl.
Collega ondernemers in Delfzijl kunnen bij de campagne aanhaken door eigen ‘geluksmomentjes’ aan te reiken, in de vorm van een deal, actie of iets extra’s. Deze krijgen een prominente plek op de website en liften zo mee op de campagne. Het doel is om inwoners kennis te laten maken met het verrassend gevarieerde ondernemerschap in hartje Delfzijl. Alsmede meer verkeer naar de websites van ondernemers te generen om zo de (online) verkopen te stimuleren. En dit alles dichtbij huis.
Naast de website www.zielsgelukkigindelfzijl.nl met de video’s, verhalen en geluksmomenten is de campagne ook zichtbaar via posters langs weg in Delfzijl. Er zijn tevens een aantal etalages ingericht waar de deelnemende ondernemers gepresenteerd worden en is er een Facebook campagne om online bereik te genereren. De campagne loopt tot midden december 2020. De campagne is geïnspireerd op de succesvolle campagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’ van Marketing Groningen afgelopen zomer in de Provincie Groningen.
‘Zielsgelukkig in Delfzijl’ is een initiatief van Stadsmarketing Delfzijl en is in samenwerking met de toeristische marketingorganisatie Top van Groningen tot stand gekomen.
Bekijk hier de video van de lancering: