Bewonersinformatieloket Stip Delfzijl Noord heeft honderdste hulpvraag binnen gekregen

Delfzijl – Het bewonersinformatieloket Stip Delfzijl Noord heeft de 100ste hulpvraag binnengekregen. Dat is een belangrijke mijlpaal van het door bewoners opgezette informatieloket.

Sinds begin april zet Stip Delfzijl Noord zich in voor bewoners die vragen hebben op het gebied van wonen, zorg, welzijn en vrijwilligerswerk. Op een laagdrempelige manier proberen bewoners die zich inzetten als vrijwilligers medebewoners met hulpvragen op de goede weg te helpen. Vaak zijn dit vragen die bijvoorbeeld gaan over ondersteuning binnen of rondom het huis, zoals bijvoorbeeld bij het tuinonderhoud of doktersbezoek.

Stip Delfzijl Noord heeft met verschillende organisaties een samenwerkingsdocument getekend, zoals de gemeente Delfzijl, Volkskredietbank, Woningcorporatie Acantus, Stichting Welzijn & Dienstverlening Delfzijl, politie en Wijkbelangen Delfzijl Noord. Omdat de lijntjes daardoor kort zijn wordt het makkelijker om mensen op weg te helpen naar het vinden van een oplossing voor een hulpvraag.

Het bereiken van deze mijlpaal geeft aan dat er duidelijk belangstelling is voor een laagdrempelige voorziening in de wijk, zoals Stip Delfzijl Noord. Stip is iedere week geopend op woensdag van 13:30 tot 16:30 uur en op de vrijdag van 9:00 tot 11:30 uur in de Betingestaete aan de Ede Staalstraat 1 in Delfzijl.

Back to top button