Delfzijl/Winsum – Van 5 tot en met 11 mei 2025 vindt de vierde landelijke editie van de ‘Week van de Stenen Winkel’ plaats. Tijdens deze week staan lokale fysieke winkels centraal en wordt extra aandacht gevraagd voor hun belangrijke rol in de winkelstraten. Ook Sytha 2.0 Spijkergoed uit Delfzijl en Winsum, gerund door moeder en dochter Sytha, doet mee aan deze landelijke campagne.
De ‘Week van de Stenen Winkel’ is bedoeld om consumenten te laten zien hoe waardevol lokale winkels zijn voor de leefbaarheid en sfeer in steden en dorpen. In Delfzijl is Sytha 2.0 inmiddels een vaste waarde in het centrum: de modezaak opende haar deuren in 2010 en breidde twee jaar geleden uit met een tweede vestiging in Winsum.
“We doen mee omdat we onze klanten willen laten weten dat ze voor ons echt goud waard zijn,” vertelt eigenaar Sytha. “Dankzij hun steun kunnen wij al 15 jaar ondernemen en bijdragen aan een levendig winkelcentrum. Dat is iets om samen te vieren.”
Tijdens de actieweek pakt Sytha 2.0 uit met feestelijke activiteiten. Klanten worden ontvangen met een uitgerolde loper, hapjes en drankjes, en ontvangen bij iedere aankoop dubbele spaarpunten. Ook krijgen bezoekers een handgeschreven bedankje in een unieke tas, waarmee het winkelbezoek extra speciaal wordt gemaakt.
“Met deze acties willen we benadrukken hoe belangrijk lokale winkels zijn,” aldus Sytha. “Zonder lokale aankopen, geen gezellig winkelhart. Daarom roepen we iedereen op: koop lokaal, steun je stad.”