Regio – Na twee succesvolle edities vorig jaar, houdt Economic Board Groningen (EBG) op 21 februari de eerste EBG Pitch van dit jaar. Het pitchevent staat dit keer volledig in het teken van recreatie, toerisme en vrijetijdseconomie. Studenten en ondernemers pitchen hun idee aan jury en publiek, die vervolgens allebei stemmen wie er met het grootste bedrag vandoor gaat en zijn of haar plannen waar kan maken. EBG stelt € 20.000 aan prijzengeld beschikbaar.
Selectiedag
EBG Pitch Recreatie en Toerisme biedt (toekomstige) ondernemers met een goed recreatief idee, dat Noord-Groningen nog gastvrijer maakt, een podium. Studenten, mkb’ers en start-ups kunnen zich tot 1 februari aanmelden voor de selectiedag op 5 februari. De selectiecommissie beslist ter plekke welke drie deelnemers doorgaan naar de finale op 21 februari in Boerderij de Diek’n in Zeerijp.
Finale
Tijdens de finale pitchen de finalisten hun idee live aan publiek en de vakjury, bestaande uit drie leden van het kwaliteitsteam programma Vrijetijdseconomie van EBG: Tessa aan de Stegge (o.a. eigenaar toeristisch PR- en Trendbureau Cherry Picker), Wouter Olland (eigenaar Olland Marketing Solutions) en Floris Venneman (eigenaar BureauVijftig). Daar bepaalt het publiek samen met de vakjury de verdeling van de € 20.000.
Aanmelden
Studenten, start-ups en mkb’ers die hun idee willen pitchen, kunnen zich voor 1 februari hier aanmelden: https://www.economicboardgroningen.nl/ebgpitch