Delfzijl – Vandaag gaat de nieuwe campagne ‘ Zielsgelukkig in Delfzijl’ van start. Een campagne waarin ondernemers in Delfzijl de hoofdrol spelen en de stad het podium is. De campagne richt zich op ondernemers, toeristen, bezoekers en inwoners en heeft als doel het imago van Delfzijl te versterken, meer bezoekers naar de stad te trekken en de trots van inwoners op hun stad te vergroten. De nieuwe, speciaal voor de campagne ontwikkelde promotiefilm laat de veelzijdigheid van de stad zien; een stad waar verrassend veel te doen en beleven is, waar het goed toeven is. ‘Zielsgelukkig in Delfzijl’ is een vervolg op de succesvolle campagne van afgelopen najaar. In 5 weken tijd werden toen circa 154.000 mensen bereikt.
Inhoud campagne
De campagne bestaat uit een centrale promotiefilm en zes losse ondernemersvideo’s. De nieuwe film richt zich, naast inwoners, vooral op bezoekers en toeristen in de regio. De promo is een echte ‘feelgood movie’ en roept op tot actie, genieten en proeven ín en van de stad. Van museumbezoek tot fietsen, varen, shoppen en lekker eten.
Zes ondernemers uit Delfzijl spelen de hoofdrol in hun eigen ondernemersvideo’s die havenstad Delfzijl van een verrassende kant laat zien. Zowel qua ondernemerschap als markante plekken in Delfzijl. Zij laten zien dat Delfzijl er mag zijn, dat geluk dichtbij te vinden is. Nieuwe ondernemers die deze zomer meedraaien in de campagne zijn Marchien van Takkenwijven en Jos van Hotel Restaurant De Boegschroef. Ondernemers Sytha van Sytha Spijkergoed, Alwin van Brasserie Ziel, Erik van Maalwerk Koffie en Bert van het Eemshotel vertellen ook nu weer trots hún verhaal. Ze delen hun geluk door het bieden van aantrekkelijke acties via de campagnewebsite zielsgelukkigindelfzijl.nl.
Naast de website met video’s, verhalen en geluksmomenten is de campagne ook zichtbaar via posters langs Provinciale weg in en rondom Delfzijl. Posters sieren de etalages. Duizenden campagne ansichtkaarten worden gratis verspreid via ondernemers. Een grote Facebook campagne wordt ingezet om online bereik te genereren. De campagne loopt tot de nazomer.
Oproep aan alle ondernemers om mee te doen
Ondernemers in Delfzijl kunnen aanhaken bij de campagne door eigen ‘geluksmomentjes’ aan te bieden, in de vorm van een deal, actie of iets extra’s. De geluksmomentjes krijgen een prominente plek op de website en liften zo mee in de campagne. Het doel is om toeristen en eigen inwoners kennis te laten maken met het verrassend gevarieerde ondernemerschap in hartje Delfzijl en om meer verkeer te genereren naar de websites van ondernemers om de verkopen te stimuleren. De komende weken worden ondernemers via verschillende kanalen geïnformeerd over hoe actief mee te doen.
‘Zielsgelukkig in Delfzijl’ is een initiatief van Handelvereniging Het Dok Delfzijl en is in samenwerking met de toeristische marketingorganisatie Top van Groningen tot stand gekomen.
Bekijk hier de promofilm: https://vimeo.com/578471151/d754bd2945