fbpx

Hoe u een auto-onderdelenbedrijf runt in Nederland

Nederland – De vraag naar reserve onderdelen voor motorvoertuigen groeit elke dag naarmate nieuwe automodellen op de markt worden geïntroduceerd. Alleen al in Nederland zijn er ongeveer 5.000 autobedrijven. Samen genereren ze ruim 49 miljard euro per jaar en zorgen ze voor zo’n 57.000 banen in de automotive sector voor Nederlanders.

Investeer in expertise op hoog niveau en uitmuntendheid in uw service om de groei van een reserveonderdelen bedrijf te stimuleren via kortetermijn promoties. U kunt handelen met zowel OEM-onderdelen (Original Equipment Manufacturer) als aftermarket-onderdelen. De diensten en onderdelen die u aanbiedt, moeten worden vermeld in uw bedrijfscatalogus zoals op Vector-nl.com.

Zoals u weet gaan ongevallen hand in hand met het lopende verkeer en willen mensen de beschadigde onderdelen graag direct vervangen. De verzekeringsmaatschappijen, na alle kosten van een ongeval te hebben beoordeeld, geven er de voorkeur aan aftermarket-onderdelen voor te stellen in plaats van originele onderdelen van de fabrikant. Beide delen kunnen dus een goede verkoop opleveren.

Naast het bieden van een betere prijs-kwaliteitverhouding, snelle levering, een breder assortiment, betere kwaliteit of speciale artikelen die elders moeilijk te vinden zijn, kunt u bij het maken van follow-ups werken aan solidere en langdurige klantrelaties met behulp van een tool zoals EML. of algemene communicatie met uw klanten over producten.

Dit artikel helpt u te bepalen hoe u een auto-onderdelenbedrijf start.

Marktonderzoek is de belangrijkste factor
Het is absoluut noodzakelijk dat u uw marktonderzoek doet als u vastbesloten bent om een ​​succesvolle start te maken. Maak gebruik van webforums om erachter te komen wat klanten willen en welke problemen ze ondervinden bij het bestellen van reserveonderdelen. Bij marketing zult u waarschijnlijk beslissingen nemen zoals:

  • Identificeer het gebied waarin uw bedrijf zal opereren
  • Producten die u wilt verkopen
  • Markten waarop u zich richt
  • De grootte van uw bedrijf

Door uw doelmarkt te bestuderen, kunt u bepalen aan welk soort producten uw klanten de voorkeur geven. Ook leer je omgaan met een competitieve markt. U moet de marketing voor uw voorgestelde bedrijfsgebied grondig onderzoeken. Voordat u dit bedrijf op zich neemt, moet u een uitgebreid businessplan voor auto-reserveonderdelen hebben.

Een bedrijf dat reserveonderdelen voor auto’s verkoopt, moet zich in een wenselijk gebied bevinden. Als het gaat om het runnen van een succesvol auto-onderdelenbedrijf, is locatie erg belangrijk. Het is raadzaam om een ​​bedrijfslocatie te zoeken waar veel auto’s onderweg worden gezien. Het is niet nodig om te vermelden dat u moet voorkomen dat u een bedrijf start dat auto-onderdelen verkoopt in een landelijk gebied. Er zijn veel potentiële locaties voor dit bedrijf, waaronder:

  • Winkelcentra en -centra
  • Regio’s met een industriële basis
  • Stedelijke gebieden
  • De centrale bedrijfs ontwikkelingsgebieden
  • Management en de grootte van het personeel

Afhankelijk van de grootte van uw auto-onderdelenbedrijf, moet u een bepaald aantal werknemers in dienst nemen. Er kan behoefte zijn aan een boekhouder voor auto-onderdelen winkels die alle dagelijkse zakelijke transacties aankan. Daarnaast kan een kassier en winkelbediende nodig zijn. Succes in uw auto-onderdelenbedrijf kan bepalen hoeveel uw werknemers verdienen.

Effectief voorraadbeheer
Het is uw verantwoordelijkheid om alle in- en uitstroom van contanten voor het bedrijf te verantwoorden. Zorg voor een degelijk voorraadbeheersysteem om te voorkomen dat de artikelen die klanten nodig hebben, opraken. Het kan zijn dat u uw winkel niet met alle artikelen kunt bevoorraden vanwege occasionele tekorten aan onderdelen. Zorg ervoor dat u extra snel bewegende onderdelen bij de hand heeft door te beginnen met snel bewegende producten.

Back to top button