Groningse gemeenten reageren bovengemiddeld snel op vragen per mail

Regio – Groningse gemeenten reageren nog steeds bovengemiddeld snel op vragen per e-mail. Dit blijkt uit jaarlijks onderzoek van klantcontactbeheerder Pricon, waarbij alle gemeenten onlangs zijn benaderd met een eenvoudige vraag.

Van alle Groningse gemeenten geeft net als vorig jaar 90 procent op tijd antwoord op een eenvoudige vraag. In de e-mailgedragslijn voor overheden is bepaald dat gemeenten binnen twee werkdagen antwoord moeten geven op een eenvoudige vraag. Alleen de gemeente Pekela antwoordde voor het derde jaar op rij niet binnen deze termijn.

Bereikbaarheid en privacy 
In Groningen vermeldt 10 procent van de gemeenten geen e-mailadres op hun website. Dit percentage ligt daarmee 16 procentpunt onder het landelijke gemiddelde. Alleen in Zeeland ligt dit percentage lager.

De gemeente Groningen houdt net als vorig jaar vast aan de verplichting om persoonlijke gegevens te delen als burgers een eenvoudige vraag willen mailen. Dit kan namelijk alleen nog maar via een contactformulier, waarbij het verstrekken van persoonlijke gegevens verplicht is. 

Back to top button