Delfzijl – Samen met YouTuber Kalvijn organiseert Economic Board Groningen aanstaande zondag 11 november 15:00 uur in de Evenementenhal de finale van het unieke pitchevent ‘Booming Business’, waar de jonge finalisten hun bedrijfsidee gaan pitchen.
Doel van deze speciale editie is om ondernemerschap bij jongeren te stimuleren, met daarbij een prijs van € 10.000 die over de winnaars verdeeld wordt om de ideeën tot uitvoering te brengen. Kalvijn heeft meer dan een miljoen volgers op social media en is afkomstig uit Meedhuizen. Naast Kalvijn en Petrus, zal ook de Groningse ondernemer Ben Woldring jurylid zijn.
De finale wordt zondag om 16:45 uur afgesloten met een Meet & Greet met Kalvijn. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via: aanmelden.kalvijn.nl
In de serie Booming Business op het YouTube-kanaal van Kalvijn ging hij op zoek naar het beste en meest potentiële idee uit deze regio. Op zijn website kon er gestemd worden, onderstaande ideeën met de meeste stemmen staan zondag in de finale.
Aardbevingen Docu
Larissa (17) en Henriette (15) uit Siddeburen willen een documentaire maken over aardbevingen met daarin interviews met kinderen en ouderen uit Noord-Groningen. Daarnaast willen zij het geld gebruiken om een eigen doeboek over aardbevingen te ontwikkelen voor jonge kinderen.
Bouwbedrijf
Overkappingen die blijven staan en vlonders die niet zomaar wegzakken. Dat gaat timmerman Jesse (15) uit Winsum ontwikkelen én bouwen als hij het geldbedrag wint.
Boekingswebsite Eeldetrips
Vliegtuigfan Tom (16) uit Hoogezand heeft zijn eigen website waar hij alle vluchten van- en naar Eelde handmatig heeft ingevoerd. Het geldbedrag zou hij investeren in een grote, eigen boekingssite, zodat hij zonder schulden kan beginnen met zijn droom en financieel op eigen benen kan staan.
Slimme schoenen spiegel
Alex (18) uit Tripscompagnie wil een doos ontwikkelen die een schoen via een spiegel op een voet kan projecteren. Zo hoef je schoenen niet meer te passen in een winkel om te weten of ze je staan.
Zie https://stemmen.kalvijn.nl/ voor korte filmpjes van de selectiedag van deze kandidaten. De volledige 3 afleveringen van de selectiedag zijn te vinden op YouTube (zoekterm: Kalvijn Booming Business) en zijn 320.000 keer bekeken.