• Contactpagina
  • Adverteren
  • Nieuws insturen
  • Over ons
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid (EU)
zaterdag 12 juli 2025
Eemskrant.nl | Nieuws uit de regio Eemsdelta
  • Homepage
  • Nieuws uit
    • Gemeente Eemsdelta
    • Gemeente Het Hogeland
    • Gemeente Midden-Groningen
    • Provincie Groningen
    • Landelijk nieuws
  • 112-nieuws
  • Agenda tips
  • Contactpagina
    • Nieuws insturen
    • Adverteren
    • Archief
Niks gevonden
Bekijk alle resultaten
  • Homepage
  • Nieuws uit
    • Gemeente Eemsdelta
    • Gemeente Het Hogeland
    • Gemeente Midden-Groningen
    • Provincie Groningen
    • Landelijk nieuws
  • 112-nieuws
  • Agenda tips
  • Contactpagina
    • Nieuws insturen
    • Adverteren
    • Archief
Niks gevonden
Bekijk alle resultaten
Eemskrant.nl | Nieuws uit de regio Eemsdelta
Homepage Nieuws uit Gemeente Eemsdelta

Dienstverlening Loppersum: persoonlijk, betrokken en samen

12 april 2017 10:21
Leestijd: 2 minuten om te lezen
A A

Loppersum – De gemeente Loppersum heeft grote ambities ten aanzien van haar dienstverlening en persoonlijk contact met inwoners. Burgemeester Albert Rodenboog: “Wij zijn continu bezig om onze dienstverlening te optimaliseren en te verbeteren, binnen onze mogelijkheden als kleine gemeente. Zo is ons KlantContactCentrum vanaf nu ook op donderdagavond geopend, tot 19.30 uur.” Inwoners vragen hier ook om; zij verwachten van de gemeente dat ze juist, snel en vriendelijk geholpen worden. Rodenboog: “Daar proberen we nu met de avondopenstelling aan tegemoet te komen. Ook werken we in Loppersum niet op afspraak. Dat is best bijzonder; waar heel veel gemeenten bewust hebben gekozen voor het invoeren van een afsprakensysteem, doen wij dat principieel niet.”

Digitalisering

De komende jaren zal digitalisering in de dienstverlening een nog grotere rol gaan spelen. Zo moeten burgers en ondernemers in 2017 al hun zaken met de (gemeentelijke) overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen doen. Uiteraard gaat de gemeente Loppersum mee in deze ontwikkelingen. Momenteel wordt er bijvoorbeeld een slag gemaakt met het digitaliseren van formulieren op de gemeentelijke website. Ook is de gemeente sinds januari te vinden op Facebook. “Dit biedt een extra, laagdrempelig kanaal om contact met ons te zoeken en het geeft ons de mogelijkheid om ook hier de dialoog met onze inwoners aan te gaan”, aldus Rodenboog.

Uitkomsten burgerpeiling Waarstaatjegemeente.nl

Begin 2017 heeft de gemeente Loppersum via Waarstaatjegemeente.nl voor de tweede keer onderzocht hoe tevreden inwoners zijn over de gemeentelijke dienstverlening. “Ruim 500 inwoners namen de moeite mee te werken aan dit onderzoek, daar zijn we blij mee”, vertelt burgemeester Rodenboog. “De uitkomsten zijn inmiddels bekend en Loppersum ‘scoort’ een gemiddelde 7,0.” Het tweejaarlijkse onderzoek heeft als doel om verbeterpunten voor de gemeente inzichtelijk te maken. Zo blijkt uit de resultaten onder andere dat de inwoners van Loppersum nog meer, beter en eerder betrokken willen worden bij nieuwe (beleids)plannen. Rodenboog: “Dat past weer prima bij onze ambitie om kwalitatief hoogstaande dienstverlening te bieden en sámen met de mensen onze gemeente nog een beetje mooier te maken.”

Meldpunt Openbare Ruimte

De persoonlijke en betrokken dienstverlening blijkt ook bij het Meldpunt Openbare Ruimte van de gemeente Loppersum. De servicenormen, vastgelegd het Kwaliteitshandvest van de gemeente, worden ruimschoots gehaald. Zo werd in 2016 gemiddeld 95% van de meldingen binnen de standaardtermijn afgehandeld (streven: 90%) en is de vastgestelde afhandelingstermijn van 8,2 werkdagen niet in het geding gekomen. Burgemeester Rodenboog: “Onze medewerkers losten de meeste meldingen binnen vijf werkdagen op. Een mooi doel om ook in 2017 na te streven!” Het Meldpunt Openbare Ruimte is op verschillende manieren te benaderen: telefonisch, via e-mail, de gemeentelijke website, persoonlijk bij het KlantContactCentrum en via de gemeentelijke app.

Vorige bericht

In hoger beroep werkstraf geëist wegens valse aangifte van incident tijdens herdenkingsbijeenkomst aardbeving

Volgende bericht

Grote opkomst informatiebijeenkomst herontwikkeling centrum Delfzijl

Verwante berichten

Gemeente Eemsdelta

Zeekadetkorps Delfzijl maakt zich op voor zomerkamp in Bruinisse

12 juli 2025 10:18
SPORTHAL STEDUM - DE UNIE ARCHITECTEN
Gemeente Eemsdelta

Groen licht voor nieuw sportpaviljoen in Stedum: raad stelt 415.000 euro beschikbaar

11 juli 2025 09:10
Volgende bericht
Foto's: Jesper Schults

Grote opkomst informatiebijeenkomst herontwikkeling centrum Delfzijl

Eemskrant.nl | Nieuws uit de regio Eemsdelta

Eemskrant.nl - Nieuws uit de gemeente Eemsdelta en omstreken.

Categories

  • 112-nieuws
  • Agenda tips
  • DelfSail
  • Gemeente Eemsdelta
  • Gemeente Het Hogeland
  • Gemeente Midden-Groningen
  • Landelijk nieuws
  • Overig nieuws
  • Provincie Groningen
  • Zakelijk

Browse by Tag

ambulance Appingedam ASWA Bedum Bierum brand brandweer CVW Delfsail Delfzijl Den Haag eemsdelta Eemsdeltacollege Eemshaven Eemsmond Farmsum fotos gaswinning Groningen Groningen Seaports haven Holwierde loppersum Middelstum molenberg N33 NAM NCG ongeluk ongeval OZG politie Siddeburen Slochteren Spijk Steendam Termunten Termunterzijl Uithuizen voetbal wagenborgen Winschoten Winsum woldendorp Zeerijp

© 2025 Eemskrant.nl - Nieuws uit de gemeente Eemsdelta

Niks gevonden
Bekijk alle resultaten
  • Homepage
  • Nieuws uit
    • Gemeente Eemsdelta
    • Gemeente Het Hogeland
    • Gemeente Midden-Groningen
    • Provincie Groningen
    • Landelijk nieuws
  • 112-nieuws
  • Agenda tips
  • Contactpagina
    • Nieuws insturen
    • Adverteren
    • Archief

© 2025 Eemskrant.nl - Nieuws uit de gemeente Eemsdelta