Delfzijl – Het ABN AMRO kantoor in Delfzijl, Landstraat 81, sluit per 8 juli 2022. Volgens de bank maken steeds meer mensen gebruik van digitale diensten, ook voor bankieren. Klanten van ABN AMRO regelen hun bankzaken primair via de ABN AMRO app en Internet Bankieren. Een bankkantoor bezoeken is steeds minder noodzakelijk en daardoor neemt het aantal bezoekers al jaren af. ABN AMRO sluit het kantoor in Delfzijl en daarvoor in de plaats komen Financiële zorgcoaches. De bank gaat zich meer richten op de digitale dienstverlening en biedt klanten die dat willen hulp en begeleiding bij online bankieren.
Digitaal en persoonlijk bankieren
Digitalisering zit in een stroomversnelling. Klanten van ABN AMRO kunnen en willen steeds meer zelf regelen, waar en wanneer het hen uitkomt. Via het scherm van een laptop, tablet of smartphone is de bank altijd dichtbij en kunnen klanten veel tijd besparen. Ook kiezen klanten van ABN AMRO steeds vaker voor chat, telefoon en/of Beeldbankieren als ze vragen hebben of persoonlijk contact willen. Daarom beweegt ABN AMRO met haar klanten mee en verschuift bankieren steeds meer naar online waarbij de combinatie van digitaal én persoonlijk centraal staat. De komende jaren investeert de bank in de verdere ontwikkeling van de digitale dienstverlening.