Uithuizen – Wmo-cliënten van de gemeente Het Hogeland zijn tevredener over de Wmo-ondersteuning dan in voorgaande jaren. Dit blijkt uit het cliëntervaringsonderzoek over het jaar 2019. Cliënten zijn positief over het contact met de gemeente en de kwaliteit en het effect van de ondersteuning.
Wethouder Mariëtte de Visser: “Ik ben blij dat mensen ons goed weten te vinden voor ondersteuning en dat de meeste mensen tevreden of zeer tevreden zijn over de geboden hulp. Ik ben er trots op dat de tevredenheid zelfs is gestegen. Daar doen we het voor.”
Het cliëntervaringsonderzoek is een wettelijke taak vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning die de gemeente jaarlijks uitvoert. Met dit onderzoek meten we hoe Wmo-cliënten de toegankelijkheid en kwaliteit van de voorzieningen ervaren en hoe dit hen helpt in het dagelijkse leven. Een verbeterpunt was er ook: nog niet iedereen weet de onafhankelijke cliëntenondersteuner te vinden. De cliëntondersteuner denkt met inwoners mee over waar ze met vragen op het gebied van zorg en ondersteuning bij de gemeente terecht kunnen. De onafhankelijke cliëntondersteuner is te bereiken via Mensenwerk Hogeland.







