Nederland – Tegenwoordig heb je er honderden varianten van en zie je ze niet alleen meer terug in de vorm van een pen of mok, maar zelf als ijskrabbers of wijngeschenken. Ik heb het natuurlijk over relatiegeschenken; kleinigheidjes die bedrukt zijn met het logo van je bedrijf en bedoeld zijn om uit te delen aan je klanten of zakenpartners.
Wat voor een bedrijf in dit geval als een kleinigheidje kan lijken, kan voor een klant of zakenpartner net de druppel zijn om met jou verder zaken te doen. Hoe dat kan en wat de verdere voordelen van relatiegeschenken zijn, zal nader worden uitgelegd.
Meer naamsbekendheid
Wanneer de naam van jouw merk of bedrijf op allerlei producten staan die vervolgens op allerlei plekken liggen, zal dat ervoor zorgen dat mensen meer blootgesteld worden aan jouw bedrijf. Bewust of onbewust komen ze door middel van dat relatiegeschenk in contact met je bedrijf, hierdoor zal je meer naamsbekendheid krijgen.
Omdat tegenwoordig de assortimenten aan relatiegeschenken zo ruim zijn, kun je voor jouw doelgroep de ideale relatiegeschenken aanschaffen. Op de website www.budgetgift.nl kun je in dit geval de ideale relatiegeschenken vinden, zodat je jouw bedrijf beter kan laten onderscheiden van de concurrentie en op den duur een beter bedrijfsresultaat kan behalen.
Investeren in een relatie
Iedereen vindt het fijn om nu en dan een kleinigheidje te ontvangen, dat geldt ook voor jouw klanten en zakenpartners. Door middel van relatiegeschenken kun je o.a. je waardering uiten en laten zien dat je geeft om de kwaliteit van je relaties. Je laat zien dat je bereid bent tijd en moeite te investeren in die personen, wat een kenmerk is die veel mensen belangrijk vinden.
Niet alleen laat je via relatiegeschenken zien dat je investeert in de relatie die je hebt met hebt, maar ook dat je investeert in de personen op zich. Je investeert eigenlijk in de levenskwaliteit van een ander door ze praktische of leuke producten te schenken. Het fijne gevoel dat het product jouw partners of klanten zal geven, is ook een manier op de relatie die je met hen hebt te verbeteren.
Nieuwe klanten aantrekken
Naast het verbeteren van de al bestaande relaties die je met klanten hebt, zullen relatiegeschenken er ook voor zorgen dát je nieuwe relaties zal maken. Wanneer een persoon je bedrijf niet kent, zal diegene terughoudender en kritischer zijn dan wanneer hij of zij weet hoe goed je bedrijf is.
Jouw kwaliteiten kun je benadrukken door deze potentiële nieuwe klanten te verrassen met een mooi relatiegeschenk. Je geeft ze een gevoel van vertrouwen, omdat je iets zonder tegenprestatie aan hen geeft. Dit kan zelfs het gevoel opwekken dat ze iets voor je terug willen doen, waardoor ze nog eerder bereid zijn een zakelijke relatie aan te gaan.







