• Contactpagina
  • Adverteren
  • Nieuws insturen
  • Over ons
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid (EU)
vrijdag 19 september 2025
Eemskrant.nl | Nieuws uit de regio Eemsdelta
  • Homepage
  • Nieuws uit
    • Gemeente Eemsdelta
    • Gemeente Het Hogeland
    • Gemeente Midden-Groningen
    • Provincie Groningen
    • Landelijk nieuws
  • 112-nieuws
  • Agenda tips
  • Contactpagina
    • Nieuws insturen
    • Adverteren
    • Archief
Niks gevonden
Bekijk alle resultaten
  • Homepage
  • Nieuws uit
    • Gemeente Eemsdelta
    • Gemeente Het Hogeland
    • Gemeente Midden-Groningen
    • Provincie Groningen
    • Landelijk nieuws
  • 112-nieuws
  • Agenda tips
  • Contactpagina
    • Nieuws insturen
    • Adverteren
    • Archief
Niks gevonden
Bekijk alle resultaten
Eemskrant.nl | Nieuws uit de regio Eemsdelta
Homepage Nieuws uit Landelijk nieuws

Grote campagnes om het belang van de basisregels en vaccinatie extra te onderstrepen

6 november 2021 13:00
Leestijd: 2 minuten om te lezen
A A
Deel op FacebookDeel op WhatsappDeel op Telegram

Den Haag – Met de ingang van de nieuwe COVID-maatregelen, worden de massamediale campagnes over de basisregels, het coronatoegangsbewijs en vaccineren nog verder geïntensiveerd. Ook wordt informatie opnieuw begrijpelijk en toegankelijk aangeboden voor specifieke doelgroepen. 

Momenteel loopt de campagne over het testen bij klachten en het belang van thuisisolatie na een positieve test. Deze wordt vertoond op radio, tv en sociale media. Testen en quarantaine zijn belangrijke manieren om de verspreiding van het virus onder controle te houden. Minder mensen laten zich nog testen als zij corona gerelateerde klachten hebben. De kern van de campagne is daarom: ‘Twijfel je of je je moet laten testen? Laat je dan testen’.

Vanaf vandaag start een campagne over de herziene mondkapjesplicht. Om een brede doelgroep te bereiken worden volgende week advertenties geplaatst met een overzicht van alle basisregels. Deze worden gepubliceerd in de landelijke en regionale dagbladen en huis-aan-huis kranten. Aan het belang van hygiëne (handwassen, geen handen schudden) en 1,5 meter afstand houden wordt via sociale media-aandacht besteed. 

Om mensen te wijzen op de plicht om altijd je coronatoegangsbewijs en legitimatiebewijs te laten zien, op plekken als sportwedstrijden en sportclubs, horeca, musea, theaters en bij evenementen, is deze week ook een nieuwe campagne gestart. Met buitenreclame, online advertenties en spotjes op Spotify, wil de overheid mensen erop wijzen dat zij hun QR-code en legitimatie op deze plekken moeten laten zien.  

Ventilatie
Sinds de zomer wordt het belang van voldoende frisse lucht gecommuniceerd via de campagne ‘Alleen Samen’. Via zogenoemde sliders op sociale media zijn tips over goed ventileren gedeeld. Ook wordt sinds september een korte animatie over ventileren getoond voordat mensen online een video of online tv-programma bekijken. Daarnaast is ingezet op het vergroten van kennis over ventileren bij eigenaren en beheerders van gebouwen. TNO heeft hierover een Handreiking Ventilatie opgesteld. Deze is op Rijksoverheid.nl en op de website ventilerenzogedaan.nl te vinden. 

Prikken zonder Afspraak
De campagne ‘Prikken zonder Afspraak’ loopt sinds de zomer. Eerder waren landelijk radiocommercials te horen en in 200 postcodegebieden, waar de vaccinatiegraad achterbleef, hingen posters in abri’s en werden daar sociale mediaberichten verspreid. Deze campagne richt zich op een jongere doelgroep die zich wel wil laten vaccineren, maar nog geen eerste prik heeft gehaald. In de campagne staat centraal hoe eenvoudig het is om je prik te halen. Daarnaast is er op het platform een verwijzing naar meer informatie voor mensen die nog twijfelen. Vanaf deze week wordt de campagne uitgebreid naar nog eens 800 postcodegebieden waar de vaccinatiegraad relatief laag is. 

Meertalige campagne
Om opnieuw mensen die de Nederlandse taal niet goed beheersen te bereiken wordt de huidige campagne ‘Prikken zonder afspraak’ uitgebreid naar vele talen. Daarbij wordt verwezen naar de website prikkenzonderafspraak.nl in dezelfde taal als die van de advertentie. Ook wordt binnenkort informatie verspreid via kleine supermarkten en belwinkels en via media gericht op anderstalige groepen.

Deel9VerstuurDeel
Vorige bericht

Spetterende show met de Meiden van Los in de Molenberg

Volgende bericht

Koopvaardij dienst in het Zeemanshuis in de Eemshaven; opbrengt collecte gaat naar kerstpakketten voor zeevarenden

Verwante berichten

Foto: archief
Landelijk nieuws

Netbeheerders starten wereldwijde challenge om stroomnetverzwaring in wijken te vertienvoudigen

19 september 2025 08:10
Landelijk nieuws

ACM start onderzoek naar prijzen van boodschappen in Nederlandse supermarkten

18 september 2025 16:08
Volgende bericht

Koopvaardij dienst in het Zeemanshuis in de Eemshaven; opbrengt collecte gaat naar kerstpakketten voor zeevarenden

Eemskrant.nl | Nieuws uit de regio Eemsdelta

Eemskrant.nl - Nieuws uit de gemeente Eemsdelta en omstreken.

Categories

  • 112-nieuws
  • Agenda tips
  • DelfSail
  • Gemeente Eemsdelta
  • Gemeente Het Hogeland
  • Gemeente Midden-Groningen
  • Landelijk nieuws
  • Overig nieuws
  • Provincie Groningen
  • Zakelijk

Browse by Tag

ambulance Appingedam ASWA Bedum Bierum brand brandweer CVW Delfsail Delfzijl Den Haag eemsdelta Eemsdeltacollege Eemshaven Eemsmond Farmsum fotos gaswinning Groningen Groningen Seaports haven Holwierde loppersum Middelstum molenberg N33 NAM NCG ongeluk ongeval OZG politie Siddeburen Slochteren Spijk Steendam Termunten Termunterzijl Uithuizen voetbal wagenborgen Winschoten Winsum woldendorp Zeerijp

© 2025 Eemskrant.nl - Nieuws uit de gemeente Eemsdelta

Niks gevonden
Bekijk alle resultaten
  • Homepage
  • Nieuws uit
    • Gemeente Eemsdelta
    • Gemeente Het Hogeland
    • Gemeente Midden-Groningen
    • Provincie Groningen
    • Landelijk nieuws
  • 112-nieuws
  • Agenda tips
  • Contactpagina
    • Nieuws insturen
    • Adverteren
    • Archief

© 2025 Eemskrant.nl - Nieuws uit de gemeente Eemsdelta