Appingedam – Marketing Eemsdelta zet grote stappen in de transformatie van traditionele VVV-kantoren naar moderne, digitale infopunten in de regio Eemsdelta. De overgang naar online informatiebronnen heeft een natuurlijke verschuiving teweeggebracht naar meer toegankelijke informatievoorzieningen. Consumenten zijn inmiddels gewend dat ze altijd en overal aan informatie kunnen komen. Dit was ook te zien in de dalende bezoekersaantallen van fysieke VVV-locaties.
Vorig jaar is de VVV in Delfzijl getransformeerd tot een informatiepunt binnen het MuzeeAquarium en dit jaar volgde Appingedam waar de VVV bij de Groninger Zilverkamer een nieuwe invulling vond als informatiepunt.
Toeristische informatie is nu toegankelijk op meer dan 30 locaties in de regio, via tv-schermen en displays die gratis toeristische folders en magazines aanbieden. “Iedere toeristisch-recreatief ondernemer is een informatiepunt. Het is onze taak is om hen zo goed mogelijk te voorzien van informatie,” zegt Edwin van der Woude, directeur van Marketing Eemsdelta.
Over Marketing Eemsdelta
Marketing Eemsdelta, actief onder de naam Visit Eemsdelta, is de drijvende kracht achter de toeristische promotie van de Eemsdelta regio. Het doel van de organisatie is het stimuleren van toerisme en het ondersteunen van economische groei en leefbaarheid. Door innovatie en samenwerking met lokale ondernemers streeft Marketing Eemsdelta ernaar de regio aantrekkelijk te maken voor zowel inwoners als bezoekers.
Komend jaar breidt Marketing Eemsdelta deze visie uit met een nieuw inspiratiepunt in het Forum in Groningen. Dit punt wordt een bron van interactie waar bezoekers niet alleen de schoonheid van het ommeland kunnen ontdekken, maar ook worden gestimuleerd om de regio actief te verkennen.
Met de introductie van deze moderne, toegankelijke informatie- en inspiratiepunten, zet Eemsdelta grote stappen naar een toekomstbestendige toeristische sector. Bezoek de nieuwe infopunten of ga naar visiteemsdelta.nl voor meer informatie.