Eemsdelta – Andere ambities en nieuwe uitdagingen liggen ten grondslag aan de keuze van de huidige Directeur Rens Kalsbeek om te stoppen in deze functie. Kalsbeek; “Mijn reislust en nauwe band met
Midden-Amerika hebben me ertoe doen besluiten een aantal maanden naar het buitenland te gaan. In
deze periode wil ik nieuwe mogelijkheden verkennen en op zoek naar een nieuwe stip op de horizon”.
Kalsbeek heeft veel betekend voor Marketing Eemsdelta, waaronder de transitie van deze nieuwe naam,
met bijbehorende kwalitatieve uitstraling. Zowel online als in de vorm van een prachtig magazine
komt Eemsdelta beter tot haar recht. Ook de nieuw ingezette toerisme koers met de pakkende slogan;
“Eemsdelta Wind Altijd” kwam door haar betrokkenheid tot stand!
Edwin van der Woude neemt per 1 januari het stokje van Kalsbeek over. Van der Woude is een bekend
gezicht binnen de Gemeente Eemsdelta en heeft ook de nodige sporen verdiend. Hij vervulde al eerder
de directeursfunctie bij (voorheen) Top van Groningen en is momenteel directeur van de evenknie; ZO
Groningen, dat de regiomarketing voor Westerwolde, Oldambt en de Veenkoloniën uitvoert. Hij zal de
het directeurschap van beide stichtingen combineren.
Van der Woude krijgt de opdracht om de reeds in gang gezette koers voort te zetten. De nadruk ligt
hierbij op het verbinden van en het samen met ondernemers op de kaart zetten van de regio en het
uitrollen van sprekende
campagnes.