Appingedam – Maandag 11 april is de nieuwe toeristische koers voor de regio Eemsdelta feestelijk gelanceerd. Een nieuwe koers met een geheel nieuwe identiteit, waarbij ‘Wind’ als verbindend element wordt ingezet. Met de nieuwe meerjarige campagne Eemsdelta. Wind. Altijd. zet Marketing Eemsdelta de regio toeristisch op de kaart, samen met de toeristische ondernemers. Wethouder Pier Prins hief als eerste het glas op de nieuwe frisse wind, en ontving een set met de nieuwste toeristische promotiemiddelen.
Een beetje eigenzinnig en ook gedurfd misschien. Maar zeker onderscheidend en opvallend. Het thema ‘Wind’ is iets van Eemsdelta. Eemsdelta kent vele soorten winden waaronder een innovatieve wind (Delfzijl), een culinaire wind (Appingedam) en een artistieke wind (Loppersum e.o.). Een mooi element om toeristisch iets mee te doen, zowel vóór als dóór ondernemers.
Wind klinkt op subtiele wijze door in alle nieuwe promotionele uitingen, waaronder de nieuwe website www.visiteemsdelta.nl, het eigen toeristische magazine voor de regio, nieuwe toeristische folders, routes, een toeristische kaart én een eigen promotiefilm. Alle vormgegeven in de nieuwe Merkstijl Eemsdelta, een afgeleide van het nieuwe Merk van Marketing Groningen. Het nieuwe aanbod van toeristische arrangementen is binnenkort boekbaar via de nieuwe arrangementen-module www.uitjesineemsdelta.nl.
Bij een koerswijziging hoort ook een nieuwe naam. Stichting Top van Groningen gaat per heden verder onder de nieuwe naam Marketing Eemsdelta. Toeristische informatie voor bezoekers en toeristen is vanaf nu te vinden op www.visiteemsdelta.nl. Deze website maak onderdeel van de nieuwe provinciale website van Marketing Groningen.
De nieuwe Toerisme koers wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële impuls van het Nationaal Programma Groningen (NPG). Doel van de gelden is om in drie jaar tijd een aantal gedegen toeristische projecten op te zetten die op termijn geld gaan opleveren. Zo kan Marketing Eemsdelta in de toekomst meer op eigen benen staan en is minder afhankelijk van gemeentelijke subsidies.
Vanaf deze week liggen de nieuwe folders, kaarten en het magazine bij alle toeristische ondernemers en de VVV’s in de regio.