Nederland – Zou jij graag meer bezoekers naar je website trekken en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Dan is het slim om een online marketeer in de arm te nemen, bij voorkeur via een professioneel SEO bureau. Maar hoe kies je uit het grote aanbod bureaus de juiste en hoe weet je of de beloofde resultaten echt waargemaakt zullen worden? Dat lees je hier!
1. Biedt het bureau ook linkbuilding aan?
De eerste vraag die je jezelf moet stellen bij het kiezen van een SEO bureau, is of ze tevens linkbuilding aanbieden. Dit is namelijk een heel belangrijk onderdeel van een SEO strategie, want zonder een sterk linkprofiel zul je nooit hoog ranken in Google. Een ervaren SEO specialist zal linkbuilding dan ook altijd onderdeel uit laten maken van jouw strategie, zoals benoemd op deze website. Het handigste is dan als het bureau in kwestie de linkbuilding artikelen zelf kan plaatsen. Als dat niet het geval is, moet je namelijk op zoek naar nog een andere partner, waardoor je met meerdere bureaus tegelijk moet samenwerken, en dat is wellicht niet handig.
2. Hebben ze tekstschrijvers in dienst?
Hier geldt eigenlijk hetzelfde voor als voor het linkbuilding onderdeel. Een SEO bureau dat je een alles-in-een aanpak kan bieden, werkt vrijwel altijd samen met ervaren tekstschrijvers. De content op je website zal namelijk in veel gevallen (opnieuw) geschreven worden, en een SEO expert heeft niet per definitie ook kaas gegeten van tekstschrijven. Daarom is het handig om te informeren of ze tevens de teksten voor je website kunnen verzorgen.
3. Zijn de beloftes realistisch?
Dit is iets waar je voor moet uitkijken. Als een SEO bureau jou gouden bergen belooft, is de kans groot dat ze deze belofte niet waar kunnen maken. Er zitten dan allerlei haken, ogen en kleine lettertjes in je contract, die voorkomen dat je aanspraak kunt maken op tegenvallende resultaten. Deze beloftes zijn dan doorgaans een manier om klanten binnen te halen, maar zeggen weinig over wat ze daadwerkelijk voor je kunnen betekenen.
4. Wat zeggen andere klanten?
Het laatste waar je op moet letten bij het kiezen van een online marketing bureau is de recensies van klanten waar ze eerder mee hebben gewerkt. Deze geven namelijk een heel realistisch beeld van wat het bedrijf voor de heeft gedaan en wat de resultaten zijn. Ook kun je uit deze recensies opmaken hoe bijvoorbeeld de communicatie was en of eventuele problemen snel waren opgelost. Vaak hebben professionele bureaus vele recensies op hun eigen website staan, maar vergeet ook Google niet te checken om te zien wat mensen erover hebben geschreven. Dit kan je veel waardevolle informatie geven en zelfs doen beslissen met een ander bureau samen te werken dan je eigenlijk van plan was.