Delfzijl – De pop-up store is niet meer weg te denken uit het centrum van middelgrote en grote plaatsen in Nederland. Traditioneel vestigen deze kleine, vaak tijdelijke winkels zich in leegstaande winkelpanden. Niet alleen goed voor het aanzicht van de stad. Ook profiteer je hier als ondernemer van! Zo zit je niet vast aan langlopende huurcontracten. Het huurcontract van een regulier winkelpand heeft vaak een looptijd van minimaal drie tot vijf jaar. Zeker voor beginnende ondernemers is dit vaak te lang.
Je kunt voor het opstarten van een geheel nieuw bedrijf kiezen bij de opening van een pop-up store. Ook leuk is het combineren van de pop-up store met een bestaande webshop. Kijk in de pop-up store of je de naamsbekendheid van je webwinkel kunt vergroten, waar je op een langere termijn profijt van hebt!
Probeer een hype te creëren met je pop-up store
Het tijdelijke karakter van een pop-up store leent zich uitermate goed voor het creëren van een hype. Een hype creëren kan op verschillende manieren! Probeer bijvoorbeeld een product te vinden, die momenteel nog niet wordt aangeboden in het centrum van Delfzijl of omliggende plaatsen. In dit geval komen bezoekers speciaal naar jouw winkel om dit product aan te schaffen.
In plaats van fysieke producten, zou je ook een klein café kunnen beginnen. Op het moment dat iedereen in Delfzijl hierover praat, heb je de hype te pakken! Denk aan een typisch bruin café, of bijvoorbeeld een hip koffietentje. In zo’n koffietentje kun je naast de kopjes koffie, de Americano’s en de cappuccino losse koffiebonen verkopen. Ook interessant is het gebruik van een qr code generator, waarmee je qr codes creëert die bezoekers doorverwijzen naar je webshop. Hier kun je koffiebonen, kopjes en hieraan gerelateerde producten verkopen.
Zoek naar een geschikte locatie voor je shop
De meeste pop-up stores vestigen zich in het centrum van een (middel)grote stad. Hier vallen de winkeltjes direct op, wat hun naamsbekendheid al snel zal vergroten. Een pop-up store die zich aan de rand van de stad vestigt heeft vaak alleen succes, als deze winkel al enige naamsbekendheid heeft. Denk aan een populaire webshop, die een tijdelijke pop-up store opent om producten ook fysiek te kunnen verkopen. Het fysiek verkopen van producten betekent dat je klanten kunt spreken, dat je ze persoonlijk kan adviseren, enzovoorts. Dit kan een positief effect hebben op de reputatie van je bedrijf!
Wees op tijd met de marketing voor je winkel
Het moment waarop je de sleutel van de pop-up store ontvangt, is ook het moment waarop de marketingcampagnes zouden moeten starten. Beplak de voorzijde van de winkel met grote banners, waarop je aankondigt dat er zich hier binnenkort een nieuwe winkel vestigt. Ook kun je de banners gebruiken voor de aankondiging van een groot openingsfeest, wat voorbijgangers niet mogen missen!
Tip: gebruik de qr code generator om een qr code aan deze banners toe te voegen. Het scannen van de qr code leidt de geïnteresseerden vervolgens naar een landingspagina op je website.