Vrijetijdsondernemers bundelen krachten in het Groningste van Groningen

Regio – 50 vrijetijdsondernemers in Noord- en Midden-Groningen presenteren zich samen in de nieuwe toeristische campagne ‘Het Groningste van Groningen.’

Op dinsdag 24 september start de campagne en wordt het eerste Groningste van Groningen-boek officieel overhandigd aan Mirjam Wulfse, gedeputeerde van de Provincie Groningen. De vrijetijdseconomie is één van de kansrijke sectoren voor Noord- en Midden-Groningen waar Economic Board Groningen (EBG) zich op richt. EBG wil vrijetijdsondernemers helpen de samenwerking te zoeken en klantgerichter, gastvrijer en zichtbaarder te zijn.

Resultaat van de samenwerking tussen ondernemers, Marketing Groningen en EBG is een nieuwe campagne waarin heel sterk is uitgegaan van de eigen kracht en trots van ondernemers en provincie, en die de authenticiteit en bijzondere plekken van Groningen toont.

Toerisme- en recreatiecampagne benadrukt kracht en pracht van Groningen
De vrijetijdsondernemers uit Noord- en Midden-Groningen laten met Het Groningste van Groningen aan toeristen en recreanten zien hoeveel moois er in de provincie te beleven en ontdekken is. Zij werpen zich op als lokale gidsen, en verwijzen naar de speciale,minder bekende plaatsen waar je anders nooit zou komen. Groningen is bij uitstek geschikt om allerlei activiteiten te ondernemen en daarbij ook tot rust te komen. Vanuit het perspectief van de ‘locals’ zijn mooie en speciale plekken in Groningen vastgelegd in video’s, fotoboeken, en handig mee te nemen boekjes en z-cards. Op de website www.hetgroningstevangroningen.nl vind je video’s en de meest up-to-date informatie.

Het Groningste van Groningen
De Groningste van Groningen-ondernemers hebben vijf zekerheden met elkaar gemeen. Ze zijn gastvrij, gemoedelijk, gewoon bijzonder, zijn een lokale gids en echt Gronings… ze zijn het Groningste van Groningen.

De boodschap: kom naar het Groningen zoals Groningers het zien. Kom kijken, kom proeven, kom slapen, kom spelen, kom beleven, kom samen en… kom tot rust.

Economic Board Groningen en Toerisme
Economic Board Groningen is ontstaan uit de aardbevingsproblematiek en heeft een verbindend karakter, met als doel een economisch sterke en zelfredzame regio neer te zetten. Toerisme is één van de kansrijke economische sectoren die EBG ondersteunt met advies, hulp en geld. Voor toeristen met interesse voor cultuur en landschap is Noord-Groningen een aantrekkelijk gebied. Gastvrijheid, ondernemerschap, online en kwaliteit zijn de vier pilaren onder het EBG-programma Toerisme.

Back to top button