Mkb ziet toekomst ondanks Corona positief en zet in op duurzaam en online

Groningen – Ondernemen in de anderhalvemetereconomie, de uitdaging waar elk midden- en kleinbedrijf (mkb) nu voor staat. Welke kansen zien mkb’ers in de regio? Het lectoraat Marketing & Ondernemen van de Hanzehogeschool Groningen  onderzocht hoe mkb’ers anticiperen op de anderhalve meter economie. Van de ondervraagden is 72% positief over de nabije toekomst. Op donderdag 4 juni worden de resultaten gepresenteerd tijdens een webinar van de Werkplaats Online Ondernemen.

Mkb’ers zien nabije toekomst rooskleurig
Aan het onderzoek werkten 1809 respondenten mee uit verschillende mkb-branches. Van de ondervraagde mkb’ers is 72% positief over de nabije toekomst (komend jaar). Er is weinig verschil tussen de regio’s (die sterk verschillen in hoe sterk ze zijn getroffen door Corona) in hoe positief of negatief ze tegen het komende jaar aankijken. Ook verwacht een groot de deel van de respondenten dat online ondernemen een grotere rol gaat krijgen. Dat geldt zowel voor het zoeken en vergelijken van diensten en producten als de aankoop ervan. Van de respondenten verwacht 44% een aanpassing in de profilering van het bedrijf richting meer regionaal, lokaal, online en duurzaam.

Webinar Ondernemen in de anderhalve meter economie
Tijdens een webinar van de Werkplaats Online Ondernemen aanstaande donderdag presenteert lector Karel Jan Alsem van de Hanzehogeschool Groningen de meest opvallende  uitkomsten van het onderzoek. Daarnaast vertelt online expert Wolter van der Weide van online marketingbureau daarom.nl Groningen hoe bedrijven hier direct mee aan de slag kunnen.

Het (online) lunchwebinar vindt plaats op donderdag 4 juni 2020 van 12.00 – 13.00 uur. Aanmelden kan via de website van WOO Groningen.

Back to top button