De Kroonborg gebouwd door Koninklijke Niestern Sander wint Schip van het Jaar award

Rotterdam – Koninklijke Niestern Sander heeft met haar Maintenance Support Walk-to-Work Vessel ‘Kroonborg’ de KNVTS Schip van het Jaar prijs gewonnen. Op 2 november is de prijs uitgereikt tijdens het Maritime Award Gala. Dit gala is ook de officiële start van de Maritieme Week, om de maritieme sector in de spotlights te zetten.

De Schip van het Jaar prijs is door de KNVTS geïnitieerd om de technische innovaties in de Nederlandse scheepsbouw te promoten. Deze prestigieuze prijs wordt ieder jaar toegekend en uitgereikt aan een in technisch opzicht innovatief schip dat in Nederland is ontworpen en grotendeels afgebouwd in de brede betekenis van het woord.

Koninklijke Niestern Sander, klant Koninklijke Wagenborg en eindgebruiker NAM/Shell zijn ontzettend trots op het winnen van deze prijs. Jan Doorduin, Managing Director Koninklijke Niestern Sander: “Deze award is voor ons echt een bevestiging dat scheepsbouw innovaties kan aanjagen en integreren vanuit heldere functionele doelstellingen en optimale doelgerichte samenwerking. Kroonborg is daarvan het bewijs. Een schip dat zelfs boven verwachting levert; ontworpen en gebouwd door onze Nederlandse maakindustrie”.

Met het Maintenance Support Walk-to-Work schip Kroonborg is er een nieuwe standard in de offshore industrie neergezet. Kroonborg is het resultaat van gedegen onderzoek en een nauwe samenwerking tussen scheepsbouwer, klant, eindgebruiker en diverse leveranciers.

Voor NAM is de Kroonborg met de veelzijdige technische toepassingen het Zwitsers zakmes op zee. Veel verschillende werkzaamheden aan de onbemande productieplatforms en -putten in de Zuidelijk Noordzee kunnen we ermee  uitvoeren. Daarnaast brengt de Kroonborg  onze medewerkers op een comfortabele wijze naar de platforms waar zij de werkzaamheden veilig en zeer efficiënt kunnen uitvoeren”, licht Ante Frens, adjunct-directeur Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) toe. “Het unieke concept van de Kroonborg is echter niet alleen geschikt voor de olie en gasindustrie. Ook de offshore wind industrie zal zeker kunnen profiteren van dit type schip”, besluit Jan Doorduin.”

Back to top button